Roadtrip!

12.06.2015 - 02:38 Ingen kommentarer

Den siste uken har vært litt mer ferie enn poker. Da Vimennpoker- og Betssongjengen forlot oss 4. juni var Erik og jeg allerde godt i gang med å feire Eriks bursdag. Her fra middag med gjengen kvelden før de dro:

Hadde denne bursdagen blitt feiret hjemme i Oslo ville jeg brukt en evighet på å finne en kul gave, men her i Vegas er det så mye fett å finne på at jeg rett og slett hadde for mye å velge mellom. Og når valgets kval blir for vanskelig tyr jeg til gammel Ole Brumm-visdom og sier "Ja takk, begge deler". Derfor startet vi dagen på en racerbane hvor Erik fartet rundt i en skikkelig rask Porsche:

Del to av gaven var billetter for å se Beatles-showet Love på Mirage. Der var det høy gåsehudfaktor.

Etter en strategisk innlagt hviledag var det klart for Millionaire Maker. Jeg fikk et bord med flere proffer enn amatører, og nivået var en del høyere enn bordet mitt i Collossus.

Jeg slet med korttørke, samt et par spotter hvor jeg ikke var helt fornøyd med spillet mitt. Endte med å få på 15 BB med KK mot 55, og med en femmer på river var det spikeren i kista for millionærdrømmen for denne gang.

Istedet for å sture på hotellrommet stakk vi rett til Hertz, leide oss en bil og la på hjul mot California og en aldri så liten road trip.

Første stopp var San Diego. Vi tok en tur i den veldig sjarmerende gamlebyen, som faktisk var den første byen i California.

Vi var innom Gas Lamp district og Little Italy, hvor de hadde skikkelig god is:

Etter å ha møtt på en smått forstyrret mann som krevde å få se alle bildene på telefonene min, da han mente jeg hadde tatt bilde av han, bestemte vi oss for at det var på tide å finne tilbake til bilen og hotellet. Det var enklere sagt enn gjort, da jeg tror gatene i San Diegos Gas Lamp District egentlig er en hemmelig labyrint. Lite visste jeg om at morgendagen skulle by på en synsk dame (for jeg er jo ikke synsk) som skulle fortelle meg at jeg skal bli rik, tynn og skikkelig gammel. Det kjøper jeg.

Dagen etter gikk turen til Los Angeles. Etter en nattlig drive-in på Taco Bell uten bil (fordi vi gikk. Og fordi restauranten var stengt) sluknet Erik.

Los Angeles er en helt sjukt stor by. Vi hadde ganske grei utsikt til den fra hotellrommet.

Første dagen i LA gikk med til å være turister i Santa Monica, hvor det faktisk regnet. Og hva gjør man når det regner? Jo, man spiser helt sykt gode spareribs og drar på kino. Erik var så ivrig over den nye Entourage-filmen at han holdt på å snappe spoilers til alle vennene sine. Heldigvis stoppet jeg han, så han har vel egentlig bare meg å takke for at han fortsatt har venner når han kommer hjem.

På vei tilbake mot Las Vegas tok vi turen innom Six Flags. Denne er kåret til USAs beste fornøyelsespark, og er helt enorm.

Eneste nedturen var at det var 1-2 timer kø på HVER ENESTE ATTRAKSJON. 50 % av reisefølget satte nok alikevel pris på dette, da Erik påstår at han blir skikkelig kvalm av å kjøre berg- og dalbane. Istedet ble vi skikkelig våte av en river-rafting attraksjon.

Turen tilbake til Vegas tok i overkant av tre timer, og før mørket falt på var det ganske så vakkert landskap å kjøre i.

I morgen er det klart for Monster Stack, en $1500 WSOP-event med 15 000 i startstack. Jeg er klar for å runne bedre og spille mitt beste. Oppdaterer som vanlig på Twitter.

Ps. Er det noen som har fått med seg pokerspalten min i Vi Menn? Tenkte jeg skulle begynne med litt leserspørsmål der. Dersom du har noen spørsmål, enten om det gjelder strategi eller generell poker, er det bare å sende meg en mail. karin2802@gmail.com